iklan sikit..HAHAHA

Total Pageviews

Monday, January 24, 2011

daripada 4 lejang kepada 2 lejang

halo halo semua follower. sekarang aku nak citer pasal kenderaan yg paling aku sayang. die ni model paling laris, hot, terbaek dan kalo kat u.r.a.p. selalu ranking baik punye dan antara mesin kegemaran ramai kerana kosnye yg tidak tinggi, iaitu HONDA ex5 je :D HAHAHA!!

dari sudut sejarahnye moto ni da berusia 15 TAhun dan masih boleh berfungsi dgn gemilang di zaman ini. mungkin jurutera jurutera honda telah membikin sebuah mesin yg tahan lasak dan sesuai dgn pengguna di Malaysia yg kebanyakannye kaki meranapkan moto. aku beli moto ni mase form 4 dulu..ni da dekat 4 tahun pakai. inilah 1st bike aku..memang best!! macam2 halangan dugaan bersama, gelak tawa hilai macam pontianak kak limah bile riding jauh2..paling best mase zaman form4 form5 sebab kitorang selalu ponteng sekolah gi mandi kt sg jahang di gopeng. perghh!! kadang2 dekat 14-15 biji moto..mmg rase adrenalin tu mengalir deras..yelah darah tgh panas zaman mude dulu...kalo bole semua org kene single rider mase tu sbb nk elakkan tayar pancit.

ex5 ni jugak aku pernah modi. PERGHH!! die punye pegi mase tu mencanak..tapi xelok modi2 ni sbb lame2 barai..macam2 masalah aku dpt lepas tu..geram je rasenye..dah kene baru ada akai. so aku nasihatkn korang xyah la usik2 moto ni sgt..merugikan je. dengan moto ni jugak aku brani keluar Urap(racing ipoh punye) HAHA!! dah power xkan simpan je kot kan..banyak kali gak keluor sampai 5-6 pagi. dari labu ke jalan kuale, pegi pulak rps lepas tu main pulak kt pasir putih. ade satu pagi tu mase kene rush dgn polis2, belakang aku je 750 3 biji...sape x cuak..HAHA, lepas tu ade LC main taik cilok2 xlepas melekat dgn moto depan aku. lepas tu bersepah, aku nyaris jugak nk terlibat dalam persepahan tu..nasib baik la aku boleh lepas..perghh, kire champion la mase tu ....skrg aku da x main racing2 ni sebab Achin rahing lagi terer..skru pun bole skru racing..hahaa :D

sekarang ni pulak dah tiba masa nak melepaskan ex5...die perlukan owner baru yg lebih mengambil berat tentangnye dan boleh mendengar masalahnye. aku pulak nk mencari mesin yg lebih bertenaga seperti model2 2lejang yang membingitkan lagi telinge pak aji kayuh basikal tepi2 jalan antaranya keluaran yamaha, kawasaki dll. mungkin petang ni pegi kedai moto servey harge. kot mampu boleh la kawa..kalo idak biase2 je ler. bukan ape nak puaskan hati je bende2 ni sume. dapat gaji bole la..kan? dgr citernye pun adib tu nak amek 125z..perghh!! garang

oklah followers, i gtg. tgh kt tmpt keje ni. nanti senang aku blogging lagik..byeee

No comments:

Post a Comment